Trajecten met leerlingen en studenten

Outward Bound werkt binnen het kader van de leerplannen samen met meerdere secundaire scholen, hogescholen en universiteiten, op maat van de vraag en de doelgroep. In elk van de trajecten staat het persoonlijk leerproces van elke leerling of student centraal: zelfinzicht verhogen, bewust worden van de eigen talenten, competenties, groeipotentieel en van wie ze zijn in een groep/ team, zelfvertrouwen, samenwerken… 

Outward Bound werkt bewust niet in de gekende klaslokalen, maar zet studenten buiten, in de natuur, letterlijk en figuurlijk, in beweging. Via de methodiek van ervaringsleren met stimulerende en uitdagende activiteiten en daarbij aansluitende begeleide reflectiemomenten in de natuur en in groep krijgen opgedane ervaringen betekenis en leren studenten op een door-leefde manier over hun eigen functioneren, zowel individueel als in groep. Outward Bound gelooft hiermee een verschil te maken in de leertrajecten van de leerlingen, die op hun beurt verschil kunnen maken omdat zij de toekomst mee vormgeven.


enkele voorbeelden:

3-daagse met 5de jaars leerlingen van leerlingen TO Sport en Bewegen ASO sportwetenschappen binnen het kader van 2 peilers van het leerplan: natuurbeleving en reflectie

3-daagse met 5de jaars leerlingen van sociaal-technische wetenschappen binnen het kader van 2 peilers van het leerplan: natuurbeleving en reflectie

3-daagse met 2de jaars studenten Normaalschool kleuteronderwijs Thomas More Vorselaar binnen een langer traject rond communicatieve vaardigheden

5-daagse studenten van het derde jaar maatschappelijk werk Thomas More Geel, optie personeelswerk binnen het vak groepsdynamica

5-daagse studenten Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de KULeuven binnen het vak groepsdynamica

…


Trajecten met leerlingen en studenten

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x